آموزش صافکاری سنتی و آموزش pdr دو روش اصلی برای تعمیر آسیبهای بدنه خودرو هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.
- ابزار و تجهیزات مورد استفاده:
- در آموزش صافکاری سنتی، از ابزارهایی مانند چکش، سندبلاست، و سنباده استفاده میشود تا سطح آسیبدیده صاف و آماده برای رنگکاری شود .
- در آموزش PDR، از ابزارهای دقیقتری مانند میله صافکاری ، دستگاه صافکاری ، دستگاه PDR و تجهیزات مدرن مثل هاتباکس استفاده میشود که بدون نیاز به رنگکاری، آسیبها را ترمیم میکند .
- نیاز به رنگکاری:
- در آموزش صافکاری سنتی، پس از ترمیم آسیب، باید قسمتهای آسیبدیده رنگ شوند که این میتواند باعث کاهش ارزش خودرو شود .
- در آموزش PDR، نیازی به رنگکاری نیست و رنگ فابریک خودرو حفظ میشود، که به حفظ ارزش خودرو کمک میکند .
- زمان و هزینه:
- آموزش صافکاری سنتی معمولاً زمانبر و پرهزینه است، زیرا نیاز به مراحل بیشتری مانند رنگآمیزی و خشک کردن دارد.
- آموزش PDR به دلیل استفاده از ابزارهای مدرن مانند میله صافکاری ، دستگاه صافکاری ، دستگاه PDR و نبود نیاز به رنگکاری، زمان و هزینه کمتری دارد و تا ۵۰% از هزینهها را کاهش میدهد.
- کیفیت نهایی:
- در آموزش صافکاری سنتی، ممکن است کیفیت نهایی به دلیل رنگکاری و نیاز به پرکنندههای بدنه تحت تأثیر قرار گیرد.
- در آموزش PDR، کیفیت نهایی بسیار بهتر است، زیرا از رنگ فابریک خودرو استفاده میشود و هیچ تغییری در ظاهر اصلی خودرو ایجاد نمیشود.
- حفظ محیط زیست:
- آموزش صافکاری سنتی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ و پرکنندههای بدنه، تأثیرات منفی بر محیط زیست دارد.
- آموزش PDR سازگارتر با محیط زیست است زیرا از مواد شیمیایی کمتری استفاده میشود .
به طور کلی، آموزش PDR به دلیل دقت بالا، کاهش هزینهها و حفظ ظاهر اصلی خودرو نسبت به روش سنتی برتری دارد.